AVROTROS

TrendingVandaag: Campagne 'Had ik maar borstkanker'

In Engeland zijn ze boos over een bewustwordingscampagne voor alvleesklierkanker. Op de posters en filmpjes zeggen patiënten dat ze liever een ander soort kanker hadden: 'Had ik maar borst- of teelbalkanker'. 

De organisatie Pancreatic Cancer Action wil mensen met de campagne bewust maken van de uiterst kleine overlevingskans die mensen met alvleesklierkanker hebben (slechts 3% overleeft deze vorm van kanker).

Op Twitter regent het reacties: 'Sinds wanneer is kanker een wedstrijd' en: 'Ik had borstkanker. Uit de grond van mijn hart zeg ik dat ik dat niemand toe wens.' 

Politie New York test google Glass

De New York City Police Department (NYPD) en de politie in San Francisco hebben diverse Google Glass-exemplaren gekocht. Ze willen kijken of de bril kan helpen bij politiewerk

Het korps in San Francisco moet ze nog testen maar laat weten dat de potentiële toepassingen groot zijn. Google Glass zou bijvoorbeeld kunnen helpen bij het opvragen van dossiers en foto's van criminelen en bij het dicteren van boetes. Ook kan er eenvoudig een videopname worden gemaakt. 

Tot slot ziet het korps in San Francisco mogelijkheden om gezichtsherkenning toe te passen. 

Facebookfiets terug, maar...

Vorige week in deze rubriek aandacht voor een Facebookactie voor een gestolen fiets in Amsterdam: Benten Bastiaan Wijnen kocht voor 2 tientjes een gestolen fiets van een junk in de Voetboogsteeg en zette de fiets op Facebook om de eigenaar op te sporen. 

Deze actie is succesvol afgelopen. De rechtmatige eigenaar van de gestolen fiets is namelijk teruggevonden. In het programma De Social club van BNN werd de fiets overhandigd aan de rechtmatige eigenaresse. 

Maar je raadt nooit wat er tijdens de opnames gebeurde, juist ja, de fiets van de vinder zelf werd nu gestolen:

Bekijk op www.youtube.com

Sexting is hot

Zo'n zestig procent van de vrouwen sms't wel eens naaktfoto's van zichzelf. Mannen doen echter veel minder aan 'sexting', zoals dit wel wordt genoemd. Het zijn vooral vrouwen tussen de 25 en 29 jaar die naaktfoto's via sms of app versturen. 

Dit blijkt uit onderzoek van de datingsite AshleyMadison in samenwerking met de universiteiten van Kansas en Nebraska. 

Uit het onderzoek blijkt tevens dat vrouwen veel minder vaak dan mannen hun browsergeschiedenis wissen als ze porno hebben gekeken. Veel mannen op twitter willen weten naar WIE vrouwen die foto's dan sturen, want zij ontvangen ze niet.