Veel ophef over de Vlaardingse Woningstichting Samenwerking. Want samenwerken willen ze dan misschien wel, maar meewerken is een ander verhaal. Het AD bericht over een 86-jarige huurster die een lekkage in haar appartement wilde melden. Zij deed dit telefonisch, maar kreeg te horen dat ze dit alleen online kon doen. De bejaarde vrouw had alleen geen computer of smartphone, en haar 100-jarige buurman evenmin. Dan moest ze maar langskomen, kreeg ze te horen.
Navraag door de krant bij de woningbouwverenging leert dat het inderdaad 'policy' is dat huurders reparatieverzoeken alleen online kunnen indienen. Als ze zelf geen computer hebben en de deur uit kunnen, moet hun familie of mantelzorger het maar voor ze doen.
De zoon van de 86-jarige vrouw is verbaasd en zetten een bericht op Facebook. Volgens Woningstichting manager Karen van de Water deed hij dat echter vóór hij een reparatieverzoek voor zijn moeder indiende. "In die tijd had hij ons ook kunnen benaderen. Je kunt je afvragen waar zijn prioriteiten liggen."
Vragen? Stel ze!
Heb je nog vragen of wil je reageren? Stuur ons dan hier een berichtje in onze chat. Elke donderdag vertellen we in de Doe mee-nieuwsbrief wat we met alle reacties doen. Wil je die in je mail? Meld je dan hier aan.