Er was veel ophef toen Quote bekend maakte dat Jan Mulder voor zijn columns bij de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws maar liefst 750.000 euro kreeg. Oud werkgever HUMO besloot hem erover aan de tand te voelen en het blijkt dat Mulder er absoluut niet mee zit en het bedrag heel normaal vindt.
“Ach, dat Laatste Nieuws-contract. Ze huren mij niet alleen in als columnist: ik word hun billboard. Ik doe tv-reclame voor ze, radiospots. Waar maak je je druk over? De eerste de beste directeur van een verzorgingstehuis in Nederland verdient drie keer zoveel. Om nog te zwijgen van een rechtsback van Standard Luik, of van een middelmatige defensieve middenvelder van Sunderland. En om helemáál te zwijgen van Kevin De Bruyne: €20 miljoen, met een transfersom van 60 miljoen. Dát zijn pas bedragen. Heeft het dan enige zin je op te winden over de overgang van Jan van het ene krantje naar het andere? Lijkt me lichtjes bezijden de realiteit”.
Zegeltjes sparen bij supermarkt levert meer op dan spaarrekening
Zeg jij altijd ‘nee’ tegen de kassière als ze vraagt of je koopzegels wilt? Denk dan nog eens na! Want volgens een onderzoekje door columniste Amanda Bulthuis van De Financiële Telegraaf, is het sparen van supermarktzegels erg verstandig. Het levert namelijk veel meer rendement op dan een spaarrekening bij de bank.
De spaarrente staat al tijdenlang historisch laag. Bij banken als de ABN Amro krijg je zelfs minder dan 1 procent rente op je spaargeld. Hoe anders is dat bij supermarkt spaarprogramma’s. Bulthuis rekende het uit. Zo krijg je bij de Albert Heijn 6,12% rente en bij de Plus maar liefst 33,3% als je bij elke euro voor 0,02 cent een zegel koopt (een vol spaarboekje kost daar 4 euro en je krijgt er 6 euro voor terug).
Handig dus als je het lastig vindt om te sparen. Natuurlijk moet je wel opletten of de betreffende supermarkt ook de goedkoopste is qua boodschappen, waarschuwt Bulthuis. Want anders ben je alsnog een dief van je eigen portemonnee.
Manier waarop je je BH aan doet zegt iets over je persoonlijkheid
Hoe doe jij je BH aan? Achterstevoren, waarna je hem omdraait? Of sluit je keurig het bandje op je rug? De manier waarop je het doet zegt iets over je persoonlijkheid, stelt Patti Wood, een lichaamstaal en menselijk gedrag expert van de Emory University in Atlanta, Georgia.
Volgens haar ben je een ‘supporter’ als je je BH aan doet en zelf de sluiting op je rug vastmaakt. Dit wil zeggen dat je traditioneel bent en dingen in het leven graag doet zoals ze je geleerd zijn dat ze horen.
Je bent echter een ‘influencer’ als je je BH achterstevoren aan doet, sluit en vervolgens omdraait. Dit wil volgens haar zeggen dat je een vindingrijke, charismatische persoon bent waar anderen tegenop kijken.
Als je BH’s draagt met een sluiting aan de voorkant, dan ben je ‘commanding’. Je bent direct, dwingend en houdt er niet van om tijd te verspillen.
Als je tot slot je BH vantevoren al sluit om hem vervolgens over je hoofd om aan te doen, dan ben je een ‘careful corrector’. Je bent kortom een perfectionist die niets aan het toeval over laat.
Nieuw: dansen in bloed
Lekker dansen terwijl er 5000 liter bloed per uur over je heen wordt gesproeid… dat is de opzet van het allereerste bloedfeest, oftwel Blood Rave, ter wereld. Op 31 oktober (Halloween) vindt dat plaats in Amsterdam, volgens de organisatoren die anoniem willen blijven. Om wat voor bloed het gaat (menselijk of dierlijk) en waar het vandaan komt, is niet bekend. Het is zelfs de vraag of het om echt bloed gaat of om water met een rode kleurstof. Het enige wat ze kwijt willen is dat "Het concept is gebaseerd op een scene uit de horrorfilm Blade uit 1998." In die film worden dansende mensen met menselijk bloed besproeid.
De locatie wordt nog geheim gehouden in verband met mogelijke protesten uit de buurt (hetgeen in Amsterdam niet ondenkbaar is).
Volgens de organisatoren is de vraag naar zo’n feest echter groot. Als je er bij wilt zijn: de kaartverkoop start morgen (zaterdag).
Vragen? Stel ze!
Heb je nog vragen of wil je reageren? Stuur ons dan hier een berichtje in onze chat. Elke donderdag vertellen we in de Doe mee-nieuwsbrief wat we met alle reacties doen. Wil je die in je mail? Meld je dan hier aan.