
Papa, het Nederlands elftal staat er helemaal niet in
Tuurlijk wel joh, je kijkt niet goed. Laat mij maar even. Maar die jongen heeft gelijk. Alleen wat oude helden uit de jaren '80 en '90 kunnen we verzamelen. Dennis Bergkamp, Ruud Gullit. Maar ja. Wie is Ruud Gullit voor een 11-jarige?
Het EK staat op het punt van beginnen.
De lang verwachte voetbaalplaatjes actie bij Albert Heijn is weer begonnen. Dranghekken voor de Appie, de kinderen verdringen zich met stapels 'dubbele'. Meneer Meneer heeft u voetbalplaatjes?
Maar, zegt Albert Heijn zelf: er is meer.
Nou, er is vooral minder.
Minder Oranje.
Oranje is namelijk elders te vinden.
Bij de concurrent C1000
Albert Heijn gaat voor een tamelijk ingewikkelde Facebook gebaseerde campagne die luistert naar de naam "de mannen tegen de vrouwen".
Bij de Zaanse marktleider in supermarktland denken ze dat de consument zich met het zelfgekochte album onder de arm en de 240 ingeplakte plaatjes uitgebreid gaat verdiepen in de tegenstanders. Om zo tot een deskundige voorspelling te komen van de nog te spelen potjes voetbal. Woordvoerder Anoesjka Aspeslagh legt het hier even uit:
Maar waar het natuurlijk op neerkomt is: Albert Heijn greep naast het portretrecht van Oranjespelers.
Navraag leert dat dat ligt bij Unilever.
Unilever sloot een contract met de KNVB, en heeft het recht om de portretten van Oranjespelers bij 1 supermarktketen te gebruiken. En dat is dus C1000 geworden.
Volgens C1000 zelf heeft dat 3 redenen.
1.De spelersraad van Oranje was erg enthousiast over de campagne, en het liedje van Wolter Kroes dat daarbij hoort.
2.C1000 heeft het beste contact met Unilever
3.C1000 heeft blijkbaar een goed persoonlijk contact met een aantal belangrijke Oranje spelers.
En die drie dingen zorgden ervoor dat mijn zoon nu niet meer in voetbalplaatjes is geïnteresseerd.