Voor een optimale werking van deze pagina plaatsen wij
functionele cookies. De bezoekersinformatie die we daarmee binnen krijgen zijn volledig anoniem.
Overige cookies worden pas geplaatst na jouw goedkeuring.
Functionele cookies
De websites van de Nederlandse Publieke Omroep gebruiken cookies om er voor te zorgen dat onze
websites naar behoren werken. Om te bepalen welke onderdelen van de website het meest
interessant zijn voor onze bezoekers, proberen wij continu te meten hoeveel bezoekers er op onze
website komen en welke onderdelen van de website het meest bekeken worden. Hiervoor gebruiken
wij cookies. De statistieken en overige rapportages kunnen wij niet herleiden tot personen.
Overige cookies
In deze categorie staan cookies, die niet in een van de andere categorieën van cookies te
plaatsen zijn. Het gaat hierbij om cookies die op een deel van onze sites worden gebruikt om het
sitebezoek te vergemakkelijken en de gebruikservaring te verbeteren. De artikelen en video’s die
je op onze websites bekijkt, kun je delen via social media. Bij het delen van video's wordt
gebruik gemaakt van social media cookies van de social media partijen, zodat deze je herkennen
op het moment dat je een artikel of video wilt delen. Daarnaast maken we veelvuldig gebruik van
op de pagina ingesloten (ge-embedde) content van andere social media partijen als YouTube,
Facebook, Twitter en Instagram. Bij het tonen van deze ingesloten content worden ook social
media cookies geplaatst in de browser.
We hebben allemaal gehoord van het drama rond de bekendmaking van Miss Universe. Miss Colombia is toch zeker een minuut of vijf in de waan gelaten dat zij had gewonnen. Maar miss Filippijnen (Pia Alonzo Wurtzbach) had gewonnen, de presentator las zijn kaartje verkeerd.
Overige cookies uitgeschakeld
Overige cookies uitgeschakeld
Maar er was meer missennieuws. En wel over miss Puerto Rico. Ze werd wél terecht tot miss gekroond maar haar kroon werd haar vrijwel direct weer ontnomen. Op haar (inmiddels verwijderde) Twitter schreef ze allerlei negatieve dingen over moslims: “Alles wat moslims ooit gedaan hebben is olie leveren en dit land en vele anderen terroriseren!!!!!!!!!” Haar kroon werd dus afgepakt en daarvoor is er dus het fenomeen runner up.
Carine Krutzen over Lingeriereclame
Overige cookies uitgeschakeld
Ophef veroorzaakt in NRC Handelsblad, door hoogleraar Kunst, Cultuur en Diversiteit Rosemarie Buikema, die beweert dat ‘de pornificering van onze samenleving bepaalde groepen burgers kan aanzetten tot een steeds extremere vorm van lichaamsbedekking’. Lingeriereclame hoeft toch niet met al dat bloot, zo stelt de hoogleraar. ‘Er zijn andere en meer smaakvolle manieren te bedenken om lingerie te verkopen.’
Actrice Carine Krutzen schreef een ingezonden stuk op TPO.nl en toen waren de rapen gaar. Er ontstond ophef: “is dat waar we sinds de jaren vijftig voor gestreden hebben? Om nu te horen dat vrouwen best rekening kunnen houden met de lengte van hun rok?”
Overige cookies uitgeschakeld
Hoogleraar Rosemarie Buikema veroorzaakte al eerder ophef, met een aantal tweets over lingeriereclame:
Overige cookies uitgeschakeld
Overige cookies uitgeschakeld
Carine Krutzen: ‘tornen aan verworvenheden die terecht bevochten zijn, schreeuwt om opstand. Het niet durven staan voor westerse waarden uit angst anderen te kwetsen, is jezelf verloochenen.’
Cillit Bang-reclame verboden
In Spanje heeft de overheid een reclamecampagne van Cillit Bang, een schoonmaakproduct voor badkamers, verboden.
Grote ophef, want waarom een verbod? In de commercial worden uitsluitend vrouwen aangesproken. In woord en beeld. Tweeëndertig mensen doen er aan mee, allemaal vrouw, en ook de aanspreekvorm is vrouwelijk.
De hoofdrolspeelster bedankt het snel schoonmakende product en zegt dat het zo fijn is dat ze nu zo veel tijd over houdt om voor de kinderen te zorgen.
Mannen en vrouwen zijn gelijk, is de redenatie van de Spaanse rechter, daarom mag je een product niet alleen op een bepaalde groep richten.
Misschien is het een mooi moment voor een proefproces om te kijken of die irritante maandverbandreclames verboden kunnen worden!
Bennie Jolink
De Achterhoekse band gaf dit weekend haar definitieve afscheidsconcert. Ze zullen node worden gemist, vooral in de feesttentenverhuursector.
Maar tijdens het concert sprak Normaal-voorman Bennie Jolink zijn aanhangers toe met wat woorden over de Glazen Huisactie op 3FM Serious Request. Wat zegt hij precies? In ieder geval niet dat ze zijn gevraagd om te collecteren door Serious Request.
Jolink riep op om geld te geven aan het KWF, uiteraard gemotiveerd door de aan kanker overleden drummer van Normaal, Brekken Jan Schampschot. Normaalfans en aanhangers zijn boos op de krant van Wakker Nederland!
Maar ook trouwe 3FM-fans zijn van de leg. Moeten ze nou wel of niet massaal Oerend Hard aanvragen bij Serious Request?