Voor een optimale werking van deze pagina plaatsen wij
functionele cookies. De bezoekersinformatie die we daarmee binnen krijgen zijn volledig anoniem.
Overige cookies worden pas geplaatst na jouw goedkeuring.
Functionele cookies
De websites van de Nederlandse Publieke Omroep gebruiken cookies om er voor te zorgen dat onze
websites naar behoren werken. Om te bepalen welke onderdelen van de website het meest
interessant zijn voor onze bezoekers, proberen wij continu te meten hoeveel bezoekers er op onze
website komen en welke onderdelen van de website het meest bekeken worden. Hiervoor gebruiken
wij cookies. De statistieken en overige rapportages kunnen wij niet herleiden tot personen.
Overige cookies
In deze categorie staan cookies, die niet in een van de andere categorieën van cookies te
plaatsen zijn. Het gaat hierbij om cookies die op een deel van onze sites worden gebruikt om het
sitebezoek te vergemakkelijken en de gebruikservaring te verbeteren. De artikelen en video’s die
je op onze websites bekijkt, kun je delen via social media. Bij het delen van video's wordt
gebruik gemaakt van social media cookies van de social media partijen, zodat deze je herkennen
op het moment dat je een artikel of video wilt delen. Daarnaast maken we veelvuldig gebruik van
op de pagina ingesloten (ge-embedde) content van andere social media partijen als YouTube,
Facebook, Twitter en Instagram. Bij het tonen van deze ingesloten content worden ook social
media cookies geplaatst in de browser.
Waren leuke D66-knullen bij de gemeenteraadsverkiezingen al stemmen aan het werven op Grindr, Pauline Kastermans, kandidaat voor het Europees Parlement namens D66, is actief op dating-app Tinder.
Kastermans probeert er zo voor te zorgen dat u op haar gaat stemmen, dat meldt journalist Jens van Pieterson. Een voetbalvriend van hem zou via de datingapp zijn benaderd door de jonge democrate. Kastermans staat nummer acht op de Europese lijst van D66.
Van Pieterson twitterde screenshots van de Tinder-chats met de D66 kandidaat:
Verhofstadt
Guy Verhofstadt's campagne loopt nog niet zo heel lekker. Vandaag werd hij door Wilders nog een walgelijke graaier genoemd omdat hij jaarlijks 230.000 euro bijverdient. Maar ook de campagneposter van Guy Verhofstadt voor de Europese Verkiezingen houdt mensen nogal bezig de afgelopen dagen.
Op de poster is Verhofstadt te zien aan een tafel met daarbij de ietwat hoogdravende tekst 'Als hij spreekt luistert Europa.' En dat vraagt om parodieën. Via een speciale Guy Verhofstadt postergenerator kan iedereen nu zelf zijn eigen tekst op de poster zetten. En dat lever leuke beelden op:
Film Freddy Heineken over twee weken al uit
De film ‘Kidnapping Freddy Heineken’, gebaseerd op het meest gelezen boek door voetballers van Peter R. de Vries, is bijna af. Dat blijkt uit een trailer die de filmproducent dit weekend online heeft gezet met daarbij op Facebook de aankondiging dat de film over twee weken al in Cannes zal worden vertoond.
Overige cookies uitgeschakeld
Volgens Peter R. de Vries gaat de film dan echter nog niet in première, maar gaat het om een besloten voorvertoning aan mogelijk geïnteresseerden. Dat is sneller dan gedacht want officieel stond de film pas gepland voor begin 2015. Freddy Heineken wordt in deze film gespeeld door Anthony Hopkins.
De film is opgenomen in Amsterdam, Antwerpen, Brussel en New Orleans. De ontvoering van Heineken door Willem Holleeder en Cor van Hout vond plaats in 1983. Er is 35 miljoen gulden losgeld betaald, tot op de dag van vandaag een record.
Google moet zoekresultaten wissen als u dat wilt
Google moet zoekresultaten met gevoelige persoonsgegevens in bepaalde omstandigheden aanpassen wanneer mensen daarom vragen. Dat heeft het Europese Hof van Justitie bepaald.
Een Spanjaard was een rechtszaak tegen Google begonnen, omdat bij zoekopdrachten naar zijn naam resultaten verschenen over de gedwongen verkoop van zijn huis, vijftien jaar geleden. Hij vindt die zoekresultaten niet langer relevant en wil dat Google die verwijdert.
Het Hof heeft de Spanjaard in het gelijk gesteld en zegt dat mensen het recht hebben om 'vergeten' te worden. Ze mogen een verzoek indienen bij zoekmachines om resultaten met irrelevante of foute persoonlijke gegevens te verwijderen. Vervolgens is het aan het bedrijf achter de zoekmachine om het verzoek te beoordelen. Daarbij speelt onder meer de vraag hoe groot het publiek belang is van de zoekresultaten.